luni, 14 februarie 2011

Sting!

Săptămîna trecută a fost săptămîna - Sting! Am primit o plăcere nemărginită ascultînd cîntece dea-le sale mai noi. Desigur că oricine știe Shape of my Heart, Fields of Gold, La Belle Dame Sans Regrets, Fragile and others! Însă nu credeam că așa un geniu ca Sting poate sa aibă doar 4-5 cîntece super, deaceea mi-am scos toată discografia (desigur de pe torrents, altfel de unde?), și am ales la întîmplare un album. S-a nimerit albumul ”Sacred Love” din 2003. Ceea ce am auzit acolo ma frapat dar nu ma mirat. Și așa știam că Sting este echivalent cu muzică calitativa , muzica sa alegînd urechi numai ai adevăraților muzicofili :) Am creat un TOP improvizat cu cele mai bune 3 cîntece (din 12) ale acestui album și vi le prezint chiar acum:






3. ”Send Your Love” un cîntec unde s-a amestecat ritmul arab cu chitara spaniola ,iar conținutul său liric și trompeta de la refren m-a frapat. Am o presupunere că Sting este unicul cîntăreț (prin asta e și genial) care poate transmite prin muzica sa adevărate situații din viață. De obicei majoritatea absolută a cîntăreților folosesc numai abstracții în muzică (nu am în vedere de pop-ul simplu care îl ascultă cei ce au creieri numai cu o ondulatură), pe cînd Sting a găsit o modalitate să transmită niște situații care imaginînduli-țe ți sunt mai interesante decît un film. Lyricsurile sale sunt complicate și merită respect omul care compune așa ceva și cîntă live, memorînd atîta material) În Send Your Love Sting face astfel de abstracții către timpul infinit And eternities in the space of a single hour - Și eternitatea într-o singură ora. De altfel mai bine observați tot textul și primiți o plăcere estetică de la așa muzică:


Și desigur cîntecul:

2. ”Stolen Car (Take Me Dancing)”  -  Târziu e noapte, în caldura verii - așa se începe piesa dată. Aici Sting se suprapune cu un furător de automobile. El se dovedește a fi un bun psiholog. În noaptea ceea el a intrat într-o mașină să o fure. El se descrie - Eu sunt doar un băiat sărac într-o mașină de bogătaș. Mirosul pielii întodeauna îi exalta imaginația purtîndu-p peste orizonturi. El își închipuie că e bogătaș director de companie , are 2 copii, femeie, însă în aer se simte un miros aparte care complică situația. El spune soției că nu are pe nimeni însă singur petrece nopțile cu amanta. Furătorul mai nu aude vorbele gingașe ale amantei ce au sunat nu demult - Please take me dancing tonight - situația dintr-o parte pare simplă vezi care-i vinovatul și vinovata. Însă ea doar sclavă a situației. Apoi furătorul îsi imaginează soția. Ea nu arată a fi prostuță. Își duce copii la școala privată. Își amintea cum soțu-i spunea că se va reține pînă tîrziu, însă mirosul de parfum spune totul. Și iată așa viața decurge mai departe. Se mai oprește la semafor (ca și mașina) apoi iar o ia din loc. Dumă te rog la dans. NU știu dacă avem voie să-i judecăm căci în esență situațiile diferă și sunt prea complicate și sofisticate pentru a mai adăuga benzină în foc. Textul:
și cîntecul  propriu zis:
variantă prea editată
deși cîntecul original:
îmi place cu mult mai tare cum sună.

1. ”Never Coming Home” îîmmmmm cît de tare îmi place. Ce situație e descrisă și prin ce modalitate. Ședevru muzical nu alta. Ritmul, rima, lyricsul, muzica, melodia la pian de la urma totul e ideal. Este despre o fată ce sa dezamăgit în viață. Iarăși e arătata situația din mai multe unghiuri (ca și în cîntecul precedent)... Iar e dimineață e ora 5 , străzi pustii, toți dorm, ea îl privește cum doarme și ghicește ce visează el și se decide.Orele nemiluit o apasă și ea se furișează în coridor, se îmbracă în rochia cumpărată vara trecută (ce amănunte introduce Sting în text fără a pierde din dinamică, mă amețește). Există un moment de nedecidere între dormitor și ușă, dar o parte din ea înțelege că mai mult așa nu poate continua, și ea se aruncă vertiginos în viitor, lăsîndu-l pe dînsul în trecut. În imaginația sa ea e la mii de mile, căci prea multe promisiuni au fost încălcate, și ea ia scris un bilețel de adio cu tot ce o durea. Fuge la gară sperînd că a calculat tot corect. La gară o ”așteaptă” trenul pentru a o duce departe... Trenul o va duce într-o nouă zi. Va gasi un lucru un prieten, va începe de la început. de la zero. Pasagerii o ignoră pe aceasta simplă fată cu o simplă umbrelă, ei nu o pot ajuta cu nimic, căci orice ar spune ea nu schimbă decizia. Prea tîrziu. El trebuia să o prețuiasco lăsîndu-i libertatea și demnitatea feminină. Ea e la milioane de mile. Trenul nu se mai aude....... Se trezește el. Simte patul gol. O cheamă. Ea niciodată nu la lăsat să doarmă pînă tîrziu. Ceva sa schimbat el simte. Ar trebui să bea cafea să-și revie. Se duce să se berberească , acolo tot e împrăștiat și o geantă e întredeschisă. El e pierdut și nu se poate concentra. Și observă bilețelul. ; În imaginația sa ea e într-un alt univers, căci promisiunile așa și au rămas promisiuni ea niciodata nu se va întoarce acasă - She told him she was never coming home. Și se termină cu un solo excelent la pian. În imaginație îți apare cum ea fuge de trecut. Lyrics:
și piesa:
 
si versiunea live care e foarte frumoasă și originală:

 
Iată acesta a fost TOPul săptămîinii:) Sper că va plăcut. 
P.S.: Numele pe care îl port (A poor boy in a rich man's car)  e din cîntecul Stolen Car:)

Un comentariu:

  1. Daca cinstit nu stiam cintecele astea , dar nici autorul . Si ascultind prima oara fiecare cintec pot sa spun ca mau surprins cuvintele .

    RăspundețiȘtergere